Mădălina Chitez, Claudia Doroholschi, Otto Kruse, Łukasz Salski și Dumitru Tucan (editori). University writing in Central and Eastern Europe: Tradition, Transition and Innovation, Springer International Publishing, Cham, Elveția, 2017.
Doroholschi, Claudia. Andrada (Romania) - “My professor guided me”. În Bojana Petric, Montserrat Castello, Students’ dissertation/thesis writing journeys: A transnational European perspective. Multilingual Matters (în curs de publicare).
Doroholschi, Claudia și Kristin Solli. “The material you’re working with is yourself”: Student learning experiences with thesis writing. În Bojana Petric, Montserrat Castello, Students’ dissertation/thesis writing journeys: A transnational European perspective. Multilingual Matters (în curs de publicare).
Doroholschi, Claudia și Cristina Băniceru. Transnational Opportunities and Challenges Within the EU’s Erasmus+ Student Exchange Program. În Christiane Donahue, Bruce Horner, Teaching and Studying Transnational Composition, New York, MLA, 2022.
Doroholschi, Claudia. Institutional Writing Support in Romania: Setting up a Writing Center at the West University of Timișoara. În Mădălina Chitez, Claudia Doroholschi, Otto Kruse, Łukasz Salski și Dumitru Tucan (eds.). University writing in Central and Eastern Europe: Tradition, Transition and Innovation, Springer International Publishing, Cham, Elveția, 2017.
Doroholschi, Claudia, Tucan, Dumitru, Chitez, Madalina și Otto Kruse. Introduction: understanding academic writing in the context of Central and Eastern European Higher Education. În Mădălina Chitez, Claudia Doroholschi, Otto Kruse, Łukasz Salski și Dumitru Tucan (ed). University writing in Central and Eastern Europe: Tradition, Transition and Innovation, Springer International Publishing, Cham, Elveția, 2017.
Kruse, Otto, Mădălina Chitez, Mira Bekar, Claudia Doroholschi, Tatyana Yakhontova. Studying and Developing Local Writing Cultures: An Institutional Partnership Project Supporting Transition in Eastern Europe’s Higher Education. În Mădălina Chitez, Claudia Doroholschi, Otto Kruse, Łukasz Salski și Dumitru Tucan (ed). University writing in Central and Eastern Europe: Tradition, Transition and Innovation, Springer International Publishing, Cham, Elveția, 2017.
Băniceru, Cristina și Dumitru Tucan. Romanian Academic Writing Practices: Perceptions about “Good Writing” and “Writing Competences”: A Questionnaire Study, În Mădălina Chitez, Claudia Doroholschi, Otto Kruse, Łukasz Salski și Dumitru Tucan (ed). University writing in Central and Eastern Europe: Tradition, Transition and Innovation, Springer International Publishing, Cham, Elveția, 2017
Chitez, Mădălina. Corpus Linguistics meets Academic Writing: examples of applications in the Romanian EFL context. În Mădălina Chitez, Claudia Doroholschi, Otto Kruse, Łukasz Salski și Dumitru Tucan (ed). University writing in Central and Eastern Europe: Tradition, Transition and Innovation, Springer International Publishing, Cham, Elveția, 2017.
Borchin, Mirela și Claudia Doroholschi. Country Report: Romania. În Kruse, Otto, Chitez, Madalina, Rodriguez, Brittany, Castelló, Montserrat (ed.). Exploring European Writing Cultures: Country Reports on Genres, Writing Practices and Languages Used in European Higher Education. Seria științifică Working Papers in Applied Linguistics, nr. 10, Universitatea de Științe Aplicate din Zurich, 2016, pp. 179-200, ISBN 978-3-905745-81-8, DOI https://doi.org/10.21256/zhaw-1056
Bekar, Mira, Claudia Doroholschi, Otto Kruse și Tatyana Yakhontova. Educational Genres in Eastern Europe: A Comparison of the Genres in the Humanities Departments of Three Countries, în Journal of Academic Writing, Vol 5, No 1, 2015, pp. 119-132. https://core.ac.uk/download/pdf/160247457.pdf
Băniceru, Cristina. Telling Academic Stories: A Different Method of Approaching Academic Writing. În Perspectives on Storytelling: Framing Global and Personal Identities, Inter-disciplinary Press, 2015.
Pungă, Loredana, Borchin, Mirela. 2014. The Metatextual Role of Introductions to BA Papers. În Romanian Journal of English Studies. Vol.11 Versita de Gruyter, Berlin, 2014, pp. 36-47, ISSN online 1584-3734. Disponibil la: https://sciendo.com/article/10.2478/rjes-2014-0005
Băniceru, Cristina Ana, Mirela Borchin, Claudia Ioana Doroholschi și DumitruTucan. Academic writing in Romania: a contrastive analysis of BA thesis introductions in Romanian and English, în Qvaestiones Romanicae. Lucrările Colocviului Internaţional Comunicare şi cultură în Romania europeană (ediţia I / 15-16 iunie 2012), Jatepress, Szeged, 2012, pp. 331-344.
Borchin, Mirela și Loredana Pungă. Aspecte ale interlingvismului în lucrările de licență. În Boncea, Mirela et al. (eds.). Quaestiones Romanicae, II/1, Jate Press – Szeged University Press, Szeged, 2014, pp. 271-280.
Borchin, Mirela, Lucrarea de laborator de fizică (la nivelul studiilor de licență). În "culturasicomunicare.com", anul VI, 2012.
Student time and university timetables: Finding the time to write your bachelor thesis. Conferința NFEAP 2023, Oslo, Norvegia, 15-16 iunie 2023. Autor: Claudia Doroholschi.
Computer-mediated collaborative writing: Google Docs in the online writing classroom. Conferința EATAW 2023, Winterthur, Elveția, 5-7 iunie 2023. Autor: Claudia Doroholschi.
Face to face and computer-mediated feedback in L2 bachelor thesis supervision. Lucrare prezentată în cadrul simpozionului Supervision, Academic Writing and Literacies in European Higher Education - f2f and online. Conferința EATAW 2023, Winterthur, Elveția, 5-7 iunie 2023. Autor: Claudia Doroholschi.
Teacher views of student texts: Supervisor expectations in bachelor thesis assessment. Conferința British and American Studies, Timișoara, 11-13 mai 2023. Autori: Claudia Doroholschi, Cristina Băniceru.
Construction of voice in bachelor theses: between student writing and instructor expectations. Conferința WRAB 2023, Trondheim, Norvegia, 17-22 februarie 2023. Autori: Claudia Doroholschi, Cristina Băniceru, Loredana Bercuci, Mădălina Chitez.
(Re)drawing the line: Deficit and empowerment in ardticles on writing from Central and Eastern Europe. Conferința SIG writing 2022 #right@write,Umea, Suedia, 20-22 iunie 2022. Autori: Claudia Doroholschi, Loredana Bercuci.
Stance and voice in academic writing. A corpus-based cross-disciplinary study of student theses in English and Romanian. Conferința SIG writing 2022 #right@write,Umea, Suedia, 20-22 iunie 2022. Autori: Loredana Bercuci, Claudia Doroholschi, Mădălina Chitez.
This topic piqued my interest: self-reference and identity in BA thesis writing. Conferința NFEAP 2022, Oslo, 9-10 iunie 2022. Autori: Loredana Bercuci, Claudia Doroholschi, Mădălina Chitez.
“Stages” of academic writing: a diachronic corpus analysis of history writing in English and Romanian. Conferința NFEAP 2021, Oslo, 3-4 iunie 2021. Autori: Claudia Doroholschi, Loredana Bercuci, Andrei Stavilă.
Writing teacher development in Romania: A case study. Conferința British and American Studies, 13-15 mai 2021. Autori: Claudia Doroholschi, Cristina Băniceru.
The challenges of internationalization: A corpus-based model for measuring English-language norms in L1 student writing for writing support. Conferința EATAW 2021, Ostrava, 7-8 iulie 2021. Autori: Mădălina Chitez, Loredana Bercuci, Claudia Doroholschi.
How do writing teachers learn to teach writing? Conferința EATAW 2021, Ostrava, 7-8 iulie 2021. Autori: Claudia Doroholschi, Cristina Băniceru.
Plotting a writing research journey: A collaborative autoethnographic account of working in an international research team. Conferința Genres and Languages, Zaragoza, 16-17 mai 2019. Autori: Claudia Doroholschi și Kristin Solli.
Cross-Disciplinary Academic Genre Research: a corpus-based methodological model, Conferința EATAW, Goteborg, 1-4 iulie 2019. Autori: Mădălina Chitez, Claudia Ioana Doroholschi, Loredana Bercuci și Daniel Lucheș.
So Similar yet so Different: An Analysis of Academic Genre Perceptions Across Disciplines, Conferința Vielfalt und Diversität im Schreiben. Schreibprozesse individuell begleiten / „Variety and Diversity in Writing”, WKW Viena, 7 Nov 2019. Autori: Loredana Bercuci, Claudia Doroholschi și Mădălina Chitez.
BA and MA Students’ Perceptions on the Supervisory Relationship: A European Context. Conferința SIG Writing 2018, Antwerp, 29-31 august 2018. Autori: Mira Bekar, Claudia Doroholschi și Kristin Solli.
The genre of “scholarly paper” between tradition and innovation: a preliminary study at Romanian universities. Conferința NFEAP 2018: The Future of Genres, Oslo, 6-8 iunie 2018. Autori: Claudia Doroholschi și Mădălina Chitez.
Learning Journeys: Students’ Experiences of Learning during the Process of Writing their BA/MA Theses. Conferința British and American Studies, Timișoara, 17-19 mai 2018. Autori: Kristin Solli și Claudia Doroholschi.
Towards a bilingual comparable corpus of academic writing texts: first steps in ROGER. Conferința Languages for Specific Purposes in Higher Education – Current Trends, Approaches and Issues, Brno, Republica Cehă, 10-11 noiembrie 2017, Mădălina Chitez și Claudia Doroholschi.
Students' Journeys through Dissertation Writing: a Cross-European Study. Conferința British and American Studies, Timișoara, 18-20 mai 2017. Autor: Claudia Doroholschi.
Writing Mobility: How Romanian Erasmus students cope with academic writing abroad. Conferința EWCA, Lodz, 8-10 iulie 2016. Claudia Doroholschi și Cristina Băniceru.
Teaching Imaginary Things to Real People: Student-Centredness and the University Literature Course. Conferința British and American Studies, Timișoara, 12-14 mai 2016. Autor: Claudia Doroholschi.
Writing History: A pilot writing in the disciplines project at the West University of Timisoara, Romania. Conferința ICA Regional Conference, Lodz, 9-11 aprilie 2015. Autori: Claudia Doroholschi și Călin Timoc.
Finding the (Writing) Centre: Setting up Institutional Writing Provision in Romania. Conferința EWCA ‘Peering across Borders: Writing Centres in Motion”, Frankfurt am Oder, 19-22 iulie 2014. Autor: Claudia Doroholschi.
Text analysis into text construction: using writing tasks to scaffold student learning in a first year literary analysis course. Conferința Text Analysis Symposium, Kristianstad, Suedia, 14-15 aprilie 2014. Autor: Claudia Doroholschi.
Models for institutional writing support in Romania: the academic writing centre. Conferința AWEAST (Academic Writing in Eastern Europe), Timișoara, 4-5 aprilie 2014.
The LIDHUM Project: Developing Writing Support Structures in Eastern Europe. Conferința EATAW, Budapesta, 27-29 iunie 2013. Autori: Claudia Doroholschi, Loreta Georgievska-Jakovleva, Otto Kruse și Tatyana Yakhontova.
Genre Use in Eastern and South Eastern Europe: A Comparison of Genre Use in the Humanities of Three Universities in Three Different Countrie. Conferința EATAW, Budapesta, 27-29 iunie 2013. Autori: Mira Bekar, Claudia Doroholschi, Tatyana Yakhontova și Otto Kruse.
Introducerea scrierii academice ca domeniu de cercetare în România. Conferința Zilele Academice Timişene, 23-24 mai 2013. Autor: Mirela Borchin.
“What ‘Good Writing’ Means to Students at Eastern European Universities: A Questionnaire Study. Conferința EATAW, Budapesta, 27-29 iunie 2013. Autori: Cristina Băniceru, Tetiana Fityo, Halyna Kaluzhna, Ana Martinoska și Dumitru Tucan.
“Telling Academic Stories – A Different Method of Approaching Academic Writing”. Conferința The 4th Global Conference on Storytelling: Global Reflections on Narrative, Inter-Disciplinary. Net, Praga, 21-24 mai 2013. Autor: Cristina Băniceru.
Literacy Development at East European Universities - The LIDHUM Project. Csonferinţa ”Academic Writing Theory and Practice in an International Context”, 27 aprilie 2012. Autori: Otto Kruse, Mădălina Chitez, Mirela Borchin, Cristina Băniceru, Claudia Doroholschi, Tatyana Yakhontova, Loredana Pungă, Tetiana Fitio, Loreta Georgievska-Jakovleva, Halyna Kaluzhna, Ana Martinoska și Tomislav Karanfilovski.
Particularităţi ale scrierii în spaţiul academic românesc. Partea introductivă a lucrării de licenţă – o analiză contrastivă (română-engleză). Colocviul internaţional de Comunicare şi cultură în România europeană, Timişoara, 15-16 iunie 2012. Autori: Cristina Băniceru, Mirela Borchin, Claudia Doroholschi și Dumitru Tucan.